Olvasói elégedettségmérés 2014

Olvasói elégedettségmérés 2014Az elégedettségmérésről készült infografikánk png és pdf formában is letölthető!

Az SZTE Klebelsberg Könyvtár 2011-ben megkezdett minőségfejlesztési tevékenységének részeként évente végez olvasói elégedettségmérési vizsgálatokat. Az idei felmérés 2014. október 13. és november 2. között zajlott, melynek keretében minden szolgáltatásunkra kiterjedő online kérdőívet tölthettek ki a felhasználóink. Ebbe egy 4 kérdésből álló igényfelmérést is belecsempésztünk az elektronikus dokumentumok használatára vonatkozó olvasói szokásokról. Nagy örömünkre szolgál, hogy nagyszámú válasz érkezett be, amiből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy olvasóink számára ugyanolyan fontos, hogy a Könyvtár minél magasabb szintű szolgáltatásokkal várja látogatóit, mint nekünk. Az 54 kérdésből álló kétnyelvű kérdőívet 1240 olvasó töltötte ki. Külön öröm volt számunkra, hogy igen sokan írtak szöveges értékelést is, osztották meg velünk személyes tapasztalataikat.

A kérdőív az alábbi témakörökben vizsgálta az olvasók elégedettségének mértékét:

– A könyvtárhasználatról általában (helyben, távolról; gyakorisága stb)
– Vélemény a szolgáltatásokról egyenként: könyvállomány, folyóiratok, olvasói terek, kölcsönzés, raktári kiszolgálás, számítógépek, wifi, katalógus, elektronikus tartalmak, proxy.
– Tájékoztatás általában: honlap, plazma kijelzők, plakátok, túrák, közösségi média.
– R-tevékenység: programjaink, kvízek, játékok, könyvtári éjszakák, rendezvények, kiállítások.
– Kommunikáció: kommunikációs eszközök, információszerzés a könyvtárról.

Számunkra nagyon sok tanulsággal szolgált ez a felmérés, hiszen első kézből kaphattunk visszajelzéseket a szolgáltatásainkról, illetve ezen keresztül mindennapi munkánk hatékonyságáról. Mi, itt az SZTE Klebelsberg Könyvtárban, az olvasói véleményeket rendkívül fontosnak tartjuk, hiszen segítségükkel tudunk javítani jelenlegi szolgáltatásaink minőségén és a visszajelzések tükrében tudjuk új fejlesztéseinket a felhasználóink igényeinek megfelelően kialakítani. Ezúton is szeretnénk tehát minden válaszolónak megköszönni, hogy kitöltötte a kérdőívünket!

A 2014-es olvasói elégedettségmérés szöveges bejegyzéseinek leggyakrabban ismétlődő kérdéseiből állítottuk össze az alábbi tájékoztatót.